Svet okolo nás sa neustále mení. Už dávno sa vymanil zo starých poučiek. Globálne vzdelávanie prináša do vzdelávania hodnoty, umožňuje vidieť prepojenia medzi globálnymi a lokálnymi javmi ako v prírode, tak i spoločnosti. Podporuje kritické myslenie, efektívnu prácu s informáciami, prepája teóriu s praxou a učenie sa so snahou o zmenu. Vzdeláva k demokratickému občianstvu.
Včlenenie globálneho vzdelávania do vyučovania environmentálnej výchovy, etickej výchovy, vyučovania ďalších predmetov, akými sú geografia, občianska náuka a iné umožňuje skúmať globálne témy v v bezpečnom prostredí, v ktorom u žiakov sa môžu formovať ich postoje k súčasnému životu, prostrediu, spoločnosti.
Podľa Národnej stratégie pre globálne vzdelávanie je globálne vzdelávanie také, ktoré zdôrazňuje globálny kontext v učení sa. Prostredníctvom neho dochádza k zvyšovaniu povedomia o globálnych témach, ktoré sa týkajú každého jednotlivca. Motivuje ľudí k zodpovednosti a vychováva smerom k osvojeniu si hodnôt aktívneho globálneho občana.
Na Slovensku je termín globálne vzdelávanie ako zastrešujúci princíp, ktorého súčasťou je globálne rozvojové vzdelávanie (vzdelávanie o problematike rozvojových krajín a chudoby vo svete), environmentálne vzdelávanie, multikultúrne vzdelávanie, mierové vzdelávanie, ako aj vzdelávanie k ľudským právam v globálnom kontexte.Tematickú strechu definície globálneho vzdelávania by mal tvoriť koncept trvalo udržateľného rozvoja, ktorý zahŕňa tri piliere – ekonomický, sociálny a ekologický.