Žiaci V. OG vysadili do piatich nádob po dve fazuľky do rovnakej pôdy. Nádoby umiestnili na okno triedy, čím zabezpečili rovnaké podmienky pre klíčenie a rast rastlín.
Označili ich názvami, aby ich vedeli rozlíšiť a zavlažovali inou vodou. Mali k dispozícii vodu z vodovodu, dažďovú vodu, destilovanú vodu, vodu z rieky Nitry v Topoľčanoch a vodu z potoka Železnica, pretekajúceho obcou Prašice v okrese Topoľčany.
Následne sledovali klíčenie a rast rastlín v jednotlivých nádobách. Výsledky pozorovaní zaznamenávali do tabuliek. Potom skúmali vplyv kvality vody na klíčenie a rast rastlín. Na základe analýzy údajov vypracovali projekt, s výsledkami ktorého oboznámili žiakov tried 1. ročníka, ktorí sa vyučujú predmet environmentálna výchova.